Welbevinden en betrokkenheid voor ieder kind!

Wanneer een kind zich veilig, competent voelt en betrokken is, ligt er de basis voor groeien, leren en je optimaal ontwikkelen. Kinderen vinden bij ons een onderwijsleersituatie die het mogelijk maakt, binnen zijn of haar grenzen, te groeien en zich vaardigheden eigen te maken.

Wij onderscheiden ons door:

  • Wij zijn een professioneel en vakkundig team gericht op samenwerking met kind en ouders.
  • Ieder kind wordt gezien en gekend door team en de andere kinderen.
  • Ons onderwijsaanbod is ingericht op uitdaging en groei.
  • Wij stellen ons op als lerende organisatie, gericht op ontwikkelen.

Wij onderscheiden ons door:

  • Wij zijn een professioneel en vakkundig team gericht op samenwerking met kind en ouders.
  • Ieder kind wordt gezien en gekend door team en de andere kinderen.
  • Ons onderwijsaanbod is ingericht op uitdaging en groei.
  • Wij stellen ons op als lerende organisatie, gericht op ontwikkelen.

Geluiden uit onze school

Hoera, ons schoolplein is groener💚

Hoera, ons schoolplein is groener💚

Afgelopen zondag is er door een groep ouders en kinderen hard gewerkt om ons schoolplein te vergroenen! Er zijn twee appelbomen en een perenboom geplaatst. Ook is er een tunnel van wilgentenen neergezet. We zijn er heel erg blij mee en willen alle ouders en kinderen die geholpen hebben bedanken.💚

 

Groener plein

29 novemberLees verder
Modderkeuken op het plein

Deze prachtige modderkeuken is gemaakt door een paar handige ouders van school. We zijn er ontzettend blij mee! Er zijn al vele gerechten klaar gemaakt in deze keuken, waar ook de juffen en meesters van mogen mee genieten. 

Modderkeuken 2

Modderkeuken 3

 

Modderkeuken 4

 

Modderkeuken 5

 

Modderkeuken

 

 

Modderkeuken 1

21 aprilLees verder
Thema kunst in groep 1-2

Kunst in de kleutergroep

 

kunst

 

Naar aanleiding van het prentenboek ‘De stip’ (Peter Reynolds) hebben we in de kring samen gesproken over kunst. Wat is kunst, wanneer noem jij iets kunst? We hebben gekeken naar verschillende beroemde kunstwerken. Wat vinden we hiervan? Hoe maken ze het? En nog veel meer…

Daarna hebben we zelf allerlei stippenkunst gemaakt. 

In de klas is een hoekje waar we met vilten cirkels echt Kandinsky na kunnen maken. We lazen het boek 'Meneer Kandinsky' en probeerden allerlei geluiden bij de kunstwerken van hem te maken (via Google Arts). 

Op donderdag dansten we de stippendans: Dansen op een grote en kleine stip. Dansen in je eentje, met zijn tweeën en met z'n drieën op een stip. Om de stippen heen dansen. Stop op een stipdans. En tot slot van stip naar stip.

En op vrijdag maakten we groene kunst! Nadat we 'Blauwtje en geeltje' hadden gelezen, hebben we allerlei groentinten bekeken en besproken. Ieder mengde blauw en geel in een eierdoos en 'toverde' vele tinten groen. Met unieke groene schilderijen als prachtig eindresultaat.

Ons poppenhuis is inmiddels veranderd in een museum met playmobil art. 

 

Tijdens de creatieve momenten met ouderhulp maakten we portretten met verschillende technieken.

 

Elke dag kleedden we ons in een kleur! Wat een lol! Hoe voelt rood, blauw of geel. Waar denk je aan bij die kleur? En kijk eens naar alle mooie tinten! 

 

De volgende week werkten en speelden we rondom figuren. We leerden de geometrische figuren: balk, cilinder, bol, piramide, kegel. We speelden 'ik zie, ik zie wat jij niet ziet met een vorm i.p.v. kleur. En we maakten onze eerste beelden en sculpturen van klei, chenille en ijzerdraad. 

 

We hebben het thema afgesloten met een tentoonstelling; een bezoekje aan ons kunstmuseum. Er was enorm veel belangstelling voor ons prachtige museum! 

16 februariLees verder
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren